ZUS pod lupą eksperta od wizerunku
10 stycznia 2025
- ZUS odrobił lekcję z komunikacji – mówi prof. Igor Borkowski, medioznawca z Uniwersyytetu SWPS. To odpowiedź na pytanie, co się stało, że wizerunek Zakładu jest dziś o 100 procent lepszy niż 15 lat temu.
Profesor Igor Borkowski, dziekan Wydziału Prawa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu był gościem kolejnego odcinka podcastu video z cyklu „ZUS na głos”. Tym razem rozmowa dotyczyła wizerunku instytucji administracji publicznej, w tym Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Jak to się stało, że ZUS jeszcze w 2009 roku cieszył się zaufaniem co piątego Polaka, a dziś Zakład jest dobrze oceniany aż przez 49 procent obywateli (przy czym złą ocenę Zakładowi wystawia 33 proc., niezdecydowanych jest 18 proc. – ostatnie badanie CBOS „Oceny instytucji publicznych” z września 2024 r.).
Profesor Borkowski nie ma wątpliwości: ZUS nie przespał ostatnich 15 lat, odrobił lekcję z zakresu skutecznej, wiarygodnej komunikacji. Medioznawca podkreśla jednak, że nawet najlepsze działania komunikacyjne byłyby na nic, gdyby nie zmieniła się cała instytucja. Nowe, proklienckie oblicze Zakładu Ubezpieczeń Społecznych jest dobrze odbierane i przez media, i przez samych Polaków.
49 procent Polaków dobrze oceniających ZUS to ogromny postęp w stosunku do nie tak dawnych przecież lat, ale to wciąż wynik, który można poprawić. Jak to zrobić? Profesor Igor Borkowski ma dobrą radę dla ZUS. Jaką? O tym w najnowszym podcaście z cyklu „ZUS na głos” pod tytułem „Jak budować zaufanie do instytucji – wizerunek ZUS”.