Ścieżka nawigacji

Pomoc dla poszkodowanych w powodzi - odroczenie terminu opłaty składek - pytania i odpowiedzi

Pomoc dla poszkodowanych w powodzi - odroczenie terminu opłaty składek - pytania i odpowiedzi

  • Rozwiń menu Zwiń menu Czy dla wszystkich zarejestrowanych na obszarze klęski żywiołowej?

    Nowy termin płatności składek za okres od sierpnia do grudnia 2024 r., wyznaczony na 15 września 2025 r. (o którym mowa w art. 36 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz w wydanym na jej podstawie rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi), dotyczy wyłącznie płatników poszkodowanych w wyniku powodzi.

    Poszkodowany to, zgodnie z ustawą, osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która na skutek powodzi doznała szkód majątkowych lub utraciła, chociażby czasowo, możliwość korzystania z nieruchomości lub lokalu, którą lub który posiada. Samo to, że firma jest zarejestrowana na terenie objętym klęską żywiołową, nie uprawnia jej więc do skorzystania z nowego terminu płatności składek.

  • Rozwiń menu Zwiń menu Co, jeśli ktoś ma firmę zarejestrowaną w Warszawie lub Poznaniu, ale działalność lub część działalności prowadził na zalanym ternie i doznał szkód?

    Taka osoba może skorzystać z pomocy, jeśli miejsca prowadzenia działalności są zgłoszone do odpowiednich rejestrów np. CEIDG, KRS i jeśli jest poszkodowana w powodzi w rozumieniu zapisów ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi.

  • Rozwiń menu Zwiń menu Czy będzie jakieś rozróżnienie ze względu na kody PKD?

    Nie będzie rozróżnienia ze względu na kody PKD. Aby skorzystać z nowego terminu płatności składek płatnik musi być poszkodowanym w rozumieniu ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi. Rodzaj prowadzonej działalności nie ma znaczenia.