Ścieżka nawigacji

Dofinansowanie działań płatnika składek na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy - konkurs 2025.01

Dofinansowanie działań płatnika składek na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy - konkurs 2025.01

Lista rankingowa

Lista rankingowa projektów, które uzyskały pozytywną ocenę formalną i merytoryczną w Konkursie nr 2025.01 – stan na 1 października 2025 r. (pdf 1,8 mb)

Wnioskodawcy, którego wniosek o dofinansowanie nie został umieszczony na pierwszej liście rankingowej, w przypadku naruszenia procedury konkursowej lub innych naruszeń formalnych przysługuje odwołanie do Komisji Odwoławczej powołanej przez Prezesa Zakładu.

Najważniejsze punkty procedury odwoławczej:

  1. Jeżeli wnioskodawca, którego wniosek nie został umieszczony na pierwszej liście rankingowej stwierdzi, że została naruszona procedura konkursowa lub wystąpiły inne naruszenia formalne, ma prawo złożyć odwołanie do Komisji Odwoławczej.
  2. Odwołanie do Komisji Odwoławczej nie przysługuje od oceny merytorycznej wniosku.
  3. Wnioskodawca może wnieść odwołanie do Komisji Odwoławczej tylko w formie pisemnej i w terminie 14 dni od dnia udostępnienia pierwszej listy rankingowej na stronie www.zus.pl oraz stronie BIP.
  4. Odwołanie musi być złożone wyłącznie na adres:

Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Komisja Odwoławcza
ul. Szamocka 3, 5
01-748 Warszawa

  1. Odwołanie musi być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji wnioskodawcy lub przez jego pełnomocnika.
  2. Przy weryfikacji dochowania terminu wniesienia odwołania, decydująca jest:
  • w przypadku osobistego złożenia w Centrali ZUS, pod adresem wskazanym w ust. 4 – data złożenia w godzinach jej urzędowania;
  • w przypadku przesłania za pośrednictwem operatora pocztowego – data wpływu do Centrali ZUS w godzinach jej urzędowania;
  • w przypadku przesłania za pośrednictwem operatora wyznaczonego – data nadania w placówce operatora wyznaczonego.
  1. Nie będą potraktowane jako odwołanie pisma:
  • wniesione na inny adres niż wskazany w ust. 4;
  • wniesione przez wnioskodawców, którzy zostali zamieszczeni na pierwszej liście rankingowej;
  • złożone w zakresie oceny merytorycznej wniosku;
  • niepodpisane;
  • podpisane w sposób uniemożliwiający identyfikację osoby, która złożyła podpis;
  • podpisane przez osoby nieupoważnione do reprezentacji wnioskodawcy, niewskazane w załączonym dokumencie rejestrowym lub pełnomocnictwie;
  • wniesione, jeżeli w Konkursie nie został złożony wniosek;
  • wniesione od rozstrzygnięcia Komisji Odwoławczej lub jako ponowne odwołanie po rozstrzygnięciu Komisji Odwoławczej, w szczególności w sytuacji opisanej w ust. 15.
  1. Komisja Odwoławcza rozpatruje odwołanie nie później niż w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia odwołania oraz informuje wnioskodawcę o wyniku rozstrzygnięcia na piśmie za pośrednictwem operatora pocztowego, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
  2. Na rozstrzygnięcie Komisji Odwoławczej przysługuje wnioskodawcy skarga do sądu administracyjnego.
  3. Jeżeli na jakimkolwiek etapie postępowania odwoławczego zostanie wyczerpana kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie w roku budżetowym, w którym ma zostać udzielone dofinansowanie, Komisja Odwoławcza pozostawia odwołanie bez rozpatrzenia, o czym informuje na piśmie wnioskodawcę oraz poucza jednocześnie o możliwości wniesienia skargi do sądu administracyjnego.

Procedura Odwoławcza jest określona w § 10 Regulamin konkursu na projekty dotyczące utrzymania zdolności do pracy przez cały okres aktywności zawodowej realizowanej w 2026 r. Konkurs nr 2025.01

KONKURS

Ogłaszamy

Konkurs na projekty dotyczące utrzymania zdolności do pracy przez cały okres aktywności zawodowej realizowanie w 2026 r.

Konkurs nr 2025.01

Chcesz otrzymać dofinansowanie projektu, który przyczyni się do poprawy warunków na stanowiskach pracy w Twoim Przedsiębiorstwie?

Zapraszamy Cię do udziału w konkursie!

Termin składania wniosków: 10 lutego 2025 r. – 10 marca 2025 r.

W konkursie wybierzemy projekty, które:

  • poprawią bezpieczeństwo pracy,
  • zmniejszą zagrożenie wypadkami przy pracy lub chorobami zawodowymi oraz
  • zredukują niekorzystne oddziaływanie szkodliwych czynników w pracy.

Szczegółowe warunki konkursu podaliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej.

Przeczytaj, co powinieneś zrobić, żeby ubiegać się o dofinansowanie projektu:

  1. Pobierz dokumenty dotyczące konkursu (link do strony BIP ZUS) i zapisz je na dysku swojego komputera.
  2. Zapoznaj się dokładnie z Regulaminem konkursu, wszystkimi załącznikami do Regulaminu konkursu, w tym z Instrukcją wypełniania i wysyłania wniosku o dofinansowanie.
  3. Wypełnij wniosek o dofinansowanie i zapisz go na swoim komputerze.
  4. Jeśli masz problem z pobraniem dokumentu np. wniosku, sprawdź jak go pobrać (plik pdf 701 kb).
  5. Sprawdź w Regulaminie konkursu, jakich załączników do wniosku o dofinansowanie wymagamy i przygotuj ich wersję elektroniczną w swoim komputerze. Wszystkie dokumenty powinny być przygotowane w formacie .pdf (maksymalnie 5 000 kB), a zdjęcia mogą być przygotowane dodatkowo w formacie .gif lub .jpg (maksymalnie 500 kB). Możesz również przesłać pliki spakowane w formacie .zip. (maksymalnie 7 000 kB).
  6. Gdy przygotujesz wniosek o dofinansowanie i załączniki, wejdź na stronę prewencja.zus.pl, wybierz opcję „Wysyłam Wniosek” i dodaj dokumenty do wysłania.

Pamiętaj, aby wysłać ostateczną wersję wniosku o dofinansowanie i załączniki.

Strona prewencja.zus.pl będzie aktywna od 10 lutego 2025 r. do 10 marca 2025 r.

  1. Wciśnij przycisk „Wyślij”, aby przesłać wniosek wraz z załącznikami do ZUS.
  2. Wyświetli się „Potwierdzenie złożenia wniosku w wersji elektronicznej”, które jest potwierdzeniem przesłania dokumentów do ZUS. Pobierz potwierdzenie w wersji .pdf i zapisz je w swoim komputerze.

Ważne!

  • Wniosek o dofinansowanie w wersji elektronicznej musi posiadać liczbę kontrolną i być podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym w sposób zwizualizowany.
  • Wniosek wraz z załącznikami można złożyć wyłącznie w wersji elektronicznej za pośrednictwem strony prewencja.zus.pl.
  • Za każdym razem, gdy zmienisz zapisy we wniosku o dofinansowanie, zmieni się jego liczba kontrolna.
  • Pamiętaj, aby zachować w swoim komputerze wysłaną wersję elektroniczną wniosku o dofinansowanie oraz „Potwierdzenie złożenia wniosku w wersji elektronicznej”, którą wysłałeś do ZUS.
  • Wyniki konkursu ogłosimy do 31 grudnia 2025 r.

Jeśli masz wątpliwości dotyczące konkursu, możesz przesłać do nas pytanie, ale tylko pocztą elektroniczną na adres e-mail: konkurs@zus.pl.

Zanim wyślesz e-maila sprawdź Katalog przykładowych pytań i odpowiedzi (plik pdf 986 kb) – może znajdziesz w nim odpowiedź na swoje pytanie.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2189 z późn. zm.) - link do strony zewnętrznej.