Dofinansowanie działań płatnika składek na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy - konkurs 2025.01
1 października 2025
Lista rankingowa
Wnioskodawcy, którego wniosek o dofinansowanie nie został umieszczony na pierwszej liście rankingowej, w przypadku naruszenia procedury konkursowej lub innych naruszeń formalnych przysługuje odwołanie do Komisji Odwoławczej powołanej przez Prezesa Zakładu.
Najważniejsze punkty procedury odwoławczej:
- Jeżeli wnioskodawca, którego wniosek nie został umieszczony na pierwszej liście rankingowej stwierdzi, że została naruszona procedura konkursowa lub wystąpiły inne naruszenia formalne, ma prawo złożyć odwołanie do Komisji Odwoławczej.
- Odwołanie do Komisji Odwoławczej nie przysługuje od oceny merytorycznej wniosku.
- Wnioskodawca może wnieść odwołanie do Komisji Odwoławczej tylko w formie pisemnej i w terminie 14 dni od dnia udostępnienia pierwszej listy rankingowej na stronie www.zus.pl oraz stronie BIP.
- Odwołanie musi być złożone wyłącznie na adres:
Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Komisja Odwoławcza
ul. Szamocka 3, 5
01-748 Warszawa
- Odwołanie musi być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji wnioskodawcy lub przez jego pełnomocnika.
- Przy weryfikacji dochowania terminu wniesienia odwołania, decydująca jest:
- w przypadku osobistego złożenia w Centrali ZUS, pod adresem wskazanym w ust. 4 – data złożenia w godzinach jej urzędowania;
- w przypadku przesłania za pośrednictwem operatora pocztowego – data wpływu do Centrali ZUS w godzinach jej urzędowania;
- w przypadku przesłania za pośrednictwem operatora wyznaczonego – data nadania w placówce operatora wyznaczonego.
- Nie będą potraktowane jako odwołanie pisma:
- wniesione na inny adres niż wskazany w ust. 4;
- wniesione przez wnioskodawców, którzy zostali zamieszczeni na pierwszej liście rankingowej;
- złożone w zakresie oceny merytorycznej wniosku;
- niepodpisane;
- podpisane w sposób uniemożliwiający identyfikację osoby, która złożyła podpis;
- podpisane przez osoby nieupoważnione do reprezentacji wnioskodawcy, niewskazane w załączonym dokumencie rejestrowym lub pełnomocnictwie;
- wniesione, jeżeli w Konkursie nie został złożony wniosek;
- wniesione od rozstrzygnięcia Komisji Odwoławczej lub jako ponowne odwołanie po rozstrzygnięciu Komisji Odwoławczej, w szczególności w sytuacji opisanej w ust. 15.
- Komisja Odwoławcza rozpatruje odwołanie nie później niż w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia odwołania oraz informuje wnioskodawcę o wyniku rozstrzygnięcia na piśmie za pośrednictwem operatora pocztowego, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
- Na rozstrzygnięcie Komisji Odwoławczej przysługuje wnioskodawcy skarga do sądu administracyjnego.
- Jeżeli na jakimkolwiek etapie postępowania odwoławczego zostanie wyczerpana kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie w roku budżetowym, w którym ma zostać udzielone dofinansowanie, Komisja Odwoławcza pozostawia odwołanie bez rozpatrzenia, o czym informuje na piśmie wnioskodawcę oraz poucza jednocześnie o możliwości wniesienia skargi do sądu administracyjnego.
Procedura Odwoławcza jest określona w § 10 Regulamin konkursu na projekty dotyczące utrzymania zdolności do pracy przez cały okres aktywności zawodowej realizowanej w 2026 r. Konkurs nr 2025.01
KONKURS
Ogłaszamy
Konkurs na projekty dotyczące utrzymania zdolności do pracy przez cały okres aktywności zawodowej realizowanie w 2026 r.
Konkurs nr 2025.01
Chcesz otrzymać dofinansowanie projektu, który przyczyni się do poprawy warunków na stanowiskach pracy w Twoim Przedsiębiorstwie?
Zapraszamy Cię do udziału w konkursie!
Termin składania wniosków: 10 lutego 2025 r. – 10 marca 2025 r.
W konkursie wybierzemy projekty, które:
- poprawią bezpieczeństwo pracy,
- zmniejszą zagrożenie wypadkami przy pracy lub chorobami zawodowymi oraz
- zredukują niekorzystne oddziaływanie szkodliwych czynników w pracy.
Szczegółowe warunki konkursu podaliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej.
Przeczytaj, co powinieneś zrobić, żeby ubiegać się o dofinansowanie projektu:
- Pobierz dokumenty dotyczące konkursu (link do strony BIP ZUS) i zapisz je na dysku swojego komputera.
- Zapoznaj się dokładnie z Regulaminem konkursu, wszystkimi załącznikami do Regulaminu konkursu, w tym z Instrukcją wypełniania i wysyłania wniosku o dofinansowanie.
- Wypełnij wniosek o dofinansowanie i zapisz go na swoim komputerze.
- Jeśli masz problem z pobraniem dokumentu np. wniosku, sprawdź jak go pobrać (plik pdf 701 kb).
- Sprawdź w Regulaminie konkursu, jakich załączników do wniosku o dofinansowanie wymagamy i przygotuj ich wersję elektroniczną w swoim komputerze. Wszystkie dokumenty powinny być przygotowane w formacie .pdf (maksymalnie 5 000 kB), a zdjęcia mogą być przygotowane dodatkowo w formacie .gif lub .jpg (maksymalnie 500 kB). Możesz również przesłać pliki spakowane w formacie .zip. (maksymalnie 7 000 kB).
- Gdy przygotujesz wniosek o dofinansowanie i załączniki, wejdź na stronę prewencja.zus.pl, wybierz opcję „Wysyłam Wniosek” i dodaj dokumenty do wysłania.
Pamiętaj, aby wysłać ostateczną wersję wniosku o dofinansowanie i załączniki.
Strona prewencja.zus.pl będzie aktywna od 10 lutego 2025 r. do 10 marca 2025 r.
- Wciśnij przycisk „Wyślij”, aby przesłać wniosek wraz z załącznikami do ZUS.
- Wyświetli się „Potwierdzenie złożenia wniosku w wersji elektronicznej”, które jest potwierdzeniem przesłania dokumentów do ZUS. Pobierz potwierdzenie w wersji .pdf i zapisz je w swoim komputerze.
Ważne!
- Wniosek o dofinansowanie w wersji elektronicznej musi posiadać liczbę kontrolną i być podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym w sposób zwizualizowany.
- Wniosek wraz z załącznikami można złożyć wyłącznie w wersji elektronicznej za pośrednictwem strony prewencja.zus.pl.
- Za każdym razem, gdy zmienisz zapisy we wniosku o dofinansowanie, zmieni się jego liczba kontrolna.
- Pamiętaj, aby zachować w swoim komputerze wysłaną wersję elektroniczną wniosku o dofinansowanie oraz „Potwierdzenie złożenia wniosku w wersji elektronicznej”, którą wysłałeś do ZUS.
- Wyniki konkursu ogłosimy do 31 grudnia 2025 r.
Jeśli masz wątpliwości dotyczące konkursu, możesz przesłać do nas pytanie, ale tylko pocztą elektroniczną na adres e-mail: konkurs@zus.pl.
Zanim wyślesz e-maila sprawdź Katalog przykładowych pytań i odpowiedzi (plik pdf 986 kb) – może znajdziesz w nim odpowiedź na swoje pytanie.
Podstawa prawna