Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnością ruchu w Oddziale ZUS we Wrocławiu
Obsługa klientów
Klienci są obsługiwani we Wrocławiu w trzech budynkach: przy ul. Pretficza 11, przy ul. Litomskiej 36 i przy ul. Reymonta 4-6.
Obsługa klientów przy ul. Pretifcza 11
Klienci są obsługiwani we Wrocławiu w dwóch salach obsługi klientów w budynku przy ul. Pretficza 11. W jednej sali są obsługiwani płatnicy składek, osoby ubezpieczone i lekarze. W drugiej sali możesz załatwić sprawy emerytalno-rentowe i zasiłkowe. W placówce umieszczono pętle indukcyjne. Stanowisko do obsługi osób niedosłyszących wyróżnia znak przekreślonego ucha z literą "T".
Sala do obsługi płatników składek, osób ubezpieczonych i lekarzy znajduje się przy wejściu C
Miejsca parkingowe
Bezpośrednio przed wejściem do budynku od ul. Energetycznej są wyznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Kolejne dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością są wyznaczone przy wejściu głównym do budynku od ul. Pretficza 11.
Wejście do budynku
Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku wejściem C od ul. Energetycznej, róg ul. Pretficza. Przy wejściu znajduje się pochylnia.
Drzwi wejściowe do budynku
Pierwsze drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie, drugie są drzwiami wahadłowymi. Przy wejściu do budynku znajduje się dzwonek ze znakiem wózka inwalidzkiego oraz informacją "POMOC DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH". Naciśnij dzwonek, aby uzyskać pomoc w otwarciu drzwi.
Wewnątrz budynku
Sala obsługi klientów znajduje się na parterze, na wprost wejścia do budynku. Drzwi do sali są otwarte podczas godzin wyznaczonych na obsługę. Wewnątrz budynku nie ma barier budowalnych.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością
Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się po lewej stronie od wejścia C do budynku, w pobliżu sali obsługi klientów.
Sala do obsługi spraw emerytalno-rentowych i zasiłkowych znajduje się przy wejściu A
Miejsca parkingowe
W pobliżu budynku przy ul. Energetycznej - w odległości około 50 metrów od sali obsługi klientów - są wyznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Kolejne dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością są wyznaczone przy wejściu głównym do budynku od ul. Pretficza 11.
Wejście do budynku
Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku wejściem A od ul. Energetycznej. Przy wejściu znajduje się pochylnia.
Drzwi wejściowe do budynku
Pierwsze drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie, drugie są drzwiami przeciwpożarowymi i nie otwierają się automatycznie. Przy wejściu do budynku znajduje się dzwonek ze znakiem wózka inwalidzkiego oraz informacją "POMOC DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH". Naciśnij dzwonek, aby uzyskać pomoc w otwarciu drzwi.
Wewnątrz budynku
Przy drzwiach wejściowych po prawej stronie dostępny jest plan tyflograficzny.
Sala Nr 80 przeznaczona do obsługi klientów w sprawach świadczeń emerytalno-rentowych znajduje się na parterze, na prawo od wejścia do budynku. Drzwi do tej sali są drzwiami przeciwpożarowymi i nie otwierają się automatycznie. Aby uzyskać pomoc w otwarciu drzwi, zwróć się do pracownika stanowiska informacji ogólnej. Wewnątrz sali nie ma barier budowlanych.
Sala Nr 53 przeznaczona do obsługi spraw zasiłkowych znajduje się na parterze, na lewo od wejścia do budynku. Drzwi do tej sali nie otwierają się automatycznie. Dodatkowym utrudnieniem w dotarciu do niej są trzy schody przed drzwiami. Aby uzyskać pomoc, zwróć się do pracownika stanowiska informacji ogólnej.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością
Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się po prawej stronie od wejścia A do budynku, w pobliżu sali obsługi klientów (od 2 marca 2020 r. sali przeznaczonej do obsługi klientów w sprawach świadczeń emerytalno-rentowych).
Obsługa klientów przy ul. Litomskiej 36
Klienci są obsługiwani we Wrocławiu na parterze budynku przy ul. Litomskiej 36. W placówce umieszczono pętle indukcyjne. Stanowisko do obsługi osób niedosłyszących wyróżnia znak przekreślonego ucha z literą "T".
Ważne! Osoby, które otrzymały skierowanie na badanie lekarskie, są obsługiwane na pierwszym piętrze budynku. Skorzystaj z windy, która znajduje się na wprost wejścia do budynku.
Miejsca parkingowe
Po prawej stronie przy wejściu do budynku od ul. Litomskiej są wyznaczone dwa miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnością. Na parkingu ZUS przy ul. Poznańskiej jest wyznaczone kolejne miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Wejście do budynku
Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku od ul. Litomskiej 36 oraz ul. Poznańskiej. Przy wejściach do budynku znajdują się pochylnie.
Drzwi wejściowe do budynku
Drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie. Przy wejściu do budynku znajduje się dzwonek ze znakiem wózka inwalidzkiego oraz informacją "POMOC DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH". Jeżeli nastąpi awaria mechanizmu, który pozwala na automatyczne otwarcie drzwi, naciśnij dzwonek, aby uzyskać pomoc w ich otwarciu.
Wewnątrz budynku
Sala obsługi klientów znajduje się na parterze. Wewnątrz budynku nie ma barier budowalnych. Drzwi do sali nie otwierają się automatycznie. Aby uzyskać pomoc w otwarciu drzwi, zwróć się do pracownika stanowiska informacji ogólnej.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością
Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się w głównym holu, naprzeciw stanowiska ochrony.
Obsługa klientów przy ul. Reymonta 4-6.
Klienci są obsługiwani we Wrocławiu
na parterze budynku przy ul. Reymonta 4-6.
W placówce
umieszczono pętle indukcyjne. Stanowisko do obsługi osób
niedosłyszących wyróżnia znak przekreślonego ucha z literą
"T".
WAŻNE! Osoby, które otrzymały wezwanie na
badanie do Komisji Lekarskich obsługiwane są również na parterze.
Kieruj się zgodnie z oznaczeniem.
.
Miejsca parkingowe
Wjazd na parking ZUS od ul. Kleczkowskiej. Parking dla klientów został odpowiednio oznaczony. Na wprost od wjazdu na parking przy budynku znajdują się odpowiednio oznaczone trzy miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Wejście do budynku
Sala obsługi klientów zlokalizowana na parterze budynku z dostępem z poziomu chodnika. Przy drzwiach wejściowych po prawej stronie dostępny jest plan tyflograficzny. Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku od ul. Kleczkowskiej. Kieruj się na wprost budynku. Wejście znajduje się po lewej stronie. Jest ono dostępne z poziomu chodnika.
Drzwi wejściowe do budynku
Drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie. Przy wejściu do budynku znajduje się dzwonek ze znakiem wózka inwalidzkiego. Jeżeli nastąpi awaria mechanizmu, który automatycznie otwiera drzwi, naciśnij dzwonek, aby uzyskać pomoc w ich otwarciu. Przy drzwiach wejściowych w przedsionku, po prawej stronie znajduje się plan tyflograficzny.
Wewnątrz budynku
Sala obsługi klientów znajduje się na parterze, na wprost od wejścia do budynku. Wewnątrz budynku nie ma barier budowalnych. Drzwi do sali obsługi klientów otwierają się automatycznie.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością
Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się w holu po prawej stronie, po wejściu do budynku.
Jednostki podległe: