Polityka prywatności - aplikacja mobilna mZUS
Aplikacja mZUS to aplikacja mobilna udostępniona przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, która ma m.in. pomagać w realizacji rządowego programu finansowego wsparcia dla rodzin Aktywny Rodzic (tj. świadczeń aktywni rodzice w pracy, aktywnie w żłobku, aktywnie w domu), świadczenia wychowawczego i świadczenia dobry start. Za pomocą aplikacji mZUS można także uzyskać informację o ubezpieczeniach i składkach, informację o e-ZLA, dane o pobieranych zasiłkach oraz emeryturach i rentach, wykonać obliczenia w kalkulatorze emerytalnym, zarezerwować wizytę i e-wizytę w ZUS oraz skontaktować się z infolinią ZUS (CKK).
- Administratorem danych osobowych użytkownika aplikacji mobilnej mZUS jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych (z siedzibą w Warszawie przy ul. Szamockiej 3, 5).
- W zależności od systemu operacyjnego aplikacja mZUS może uzyskać dostęp do:
- aparatu – na potrzeby skanowania kodu QR,
- treści SMS – na potrzeby odczytywania kodu autoryzacyjnego przysłanego za pomocą SMS,
- powiadomień – jeżeli użytkownik chce odbierać powiadomienia typu push,
- wywołania połączenia telefonicznego – na potrzeby połączenia z Centrum Kontaktu Klientów ZUS,
- lokalizacji – na potrzeby rezerwacji i obsługi wizyt w ZUS,
- kamery i mikrofonu jeśli użytkownik chce korzystać z e-wizyty.
Uprawnienia aplikacji można odwołać przez zmianę ustawień systemowych na urządzeniu lub poprzez odinstalowanie aplikacji.
- Aplikacja nie analizuje połączeń, kontaktów i wiadomości SMS. Aplikacja nie przechowuje także danych biometrycznych w telefonie.
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych gromadzi dane dotyczące urządzeń mobilnych w zakresie:
- nazwy urządzenia podczas parowania,
- ostatniej nazwy urządzenia,
- producenta urządzenia,
- modelu urządzenia,
- unikalnego numeru urządzenia,
- wersji systemu operacyjnego podczas parowania,
- ostatniej wersji systemu operacyjnego,
- identyfikatora powiązania (łączy aplikację, użytkownika Platformy Usług Elektronicznych PUE/eZUS i urządzenie),
- daty i czasu wygenerowania jednorazowego kodu aktywacyjnego,
- jednorazowego kodu aktywacyjnego,
- statusu powiązania: w trakcie parowania, sparowany, wycofana autoryzacja, przeterminowany kod aktywacyjny, blokada,
- daty i czasu powiązania urządzenia,
- daty i czasu wycofania autoryzacji,
- identyfikatora sprzętu i systemu operacyjnego w przypadku logowania danymi biometrycznymi,
- powiązanego z aplikacją użytkownika PUE/eZUS,
- nazwy aplikacji,
- wersji aplikacji,
- daty i czasu ostatniej sesji,
- adresu IP podczas parowania,
- adresu IP ostatniej sesji.
- W aplikacji mobilnej mZUS przechowywane są następujące dane:
- które pochodzą z profilu PUE/eZUS:
- użytkownika – imię i nazwisko, PESEL lub numer dokumentu tożsamości, dane kontaktowe: numer telefonu lub adres e-mail, login PUE/eZUS użytkownika,
- innych osób, do których użytkownik ma pełnomocnictwo w zakresie załatwiania spraw za pośrednictwem PUE/eZUS – imię i nazwisko, PESEL lub numer dokumentu tożsamości;
- dotyczące osoby wnioskującej o świadczenie dobry start, w tym:
- rodzica – imię, nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, stan cywilny wnioskodawcy oraz adres e-mail i numer telefonu, numer rachunku płatniczego w kraju lub numer wydanego w kraju instrumentu płatniczego,
- opiekuna faktycznego dziecka, opiekuna prawnego dziecka, rodzica zastępczego, osoby prowadzącej rodzinny dom dziecka – imię, nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz adres e-mail i numer telefonu, numer rachunku płatniczego w kraju lub numer wydanego w kraju instrumentu płatniczego,
- osoby uczącej się – imię, nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz adres e-mail i numer telefonu, numer rachunku płatniczego w kraju lub numer wydanego w kraju instrumentu płatniczego, informacje o uczęszczaniu do szkoły, informacje o posiadaniu orzeczenia o niepełnosprawności i rodzaju tego orzeczenia, a także informacje wynikające z innych dokumentów, w tym oświadczeń, niezbędnych do ustalenia prawa do świadczenia dobry start,
- dotyczące dzieci, na które osoba wnioskująca ubiega się o świadczenie dobry start, w tym: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, informacje o uczęszczaniu dziecka do szkoły, informacje o posiadaniu przez dziecko orzeczenia o niepełnosprawności i rodzaju tego orzeczenia, a także informacje wynikające z innych dokumentów, w tym oświadczeń, niezbędnych do ustalenia prawa do świadczenia dobry start,
- dotyczące osoby wnioskującej o świadczenie wychowawcze, w tym:
- rodzica – imię, nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, stan cywilny, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, adres e-mail, numer telefonu oraz informacja, czy osoba występująca o przyznanie świadczenia wychowawczego lub członek rodziny wykonują pracę najemną lub pracę na własny rachunek w państwach Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej i Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, numer rachunku płatniczego w kraju lub numer wydanego w kraju instrumentu płatniczego albo numer rachunku bankowego w państwie Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej i Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej,
- opiekuna faktycznego dziecka i opiekuna prawnego dziecka – imię, nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, adres e-mail, numer telefonu oraz informacja, czy osoba występująca o przyznanie świadczenia wychowawczego lub członek rodziny wykonują pracę najemną lub pracę na własny rachunek w państwach Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej i Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, numer rachunku płatniczego w kraju lub numer wydanego w kraju instrumentu płatniczego albo numer rachunku bankowego w państwie Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej i Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej,
- rodzica zastępczego i osoby prowadzącej rodzinny dom dziecka – imię, nazwisko, data urodzenia, adres miejsca zamieszkania, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, adres e-mail i numer telefonu, numer rachunku płatniczego w kraju lub numer wydanego w kraju instrumentu płatniczego albo numer rachunku bankowego w państwie Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej i Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej,
- rodzica, opiekuna faktycznego dziecka i opiekuna prawnego dziecka, który wykonuje pracę najemną lub pracę na własny rachunek w państwach Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej i Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej – zagraniczny numer identyfikacyjny służący do identyfikacji ludności, państwo pobytu, okres pobytu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, adres zamieszkania oraz nazwa i adres pracodawcy lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
- dotyczące dzieci, na które wnioskodawca ubiega się o przyznanie świadczenia wychowawczego, w tym – imię i nazwisko, data urodzenia, stan cywilny, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz, gdy w sprawie mają zastosowanie przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, adres zamieszkania,
- dane dotyczące innych osób, podane przez osobę ubiegającą się o przyznanie świadczenia wychowawczego, jeżeli w sprawie mają zastosowanie przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego – imię, nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, stan cywilny, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, adres e-mail, numer telefonu, numer rachunku płatniczego w kraju lub numer wydanego w kraju instrumentu płatniczego oraz numer rachunku bankowego w państwie Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej i Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, oraz informacja, czy członek rodziny wykonuje pracę najemną lub pracę na własny rachunek w wymienionych państwach, a jeżeli tak, zagraniczny numer identyfikacyjny służący do identyfikacji ludności, państwo pobytu, okres pobytu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, adres zamieszkania oraz nazwa i adres pracodawcy lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
- dotyczące osoby wnioskującej o rodzinny kapitał opiekuńczy, w tym:
- imię, nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, stan cywilny, adres e-mail, numer telefonu oraz informacja, czy osoba ubiegająca się o rodzinny kapitał opiekuńczy, członek rodziny tej osoby lub rodzic dziecka wykonują pracę najemną lub pracę na własny rachunek w państwach Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej i Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, numer rachunku płatniczego w kraju lub numer wydanego w kraju instrumentu płatniczego albo numer rachunku bankowego w państwie Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej i Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, podane przez osobę ubiegającą się o rodzinny kapitał opiekuńczy oraz inne informacje wynikające z innych dokumentów, w tym oświadczeń, niezbędnych do ustalenia prawa do rodzinnego kapitału opiekuńczego (dotyczy wniosków złożonych przed 1 października 2024 r.),
- dane dotyczące małżonka wnioskodawcy albo drugiego rodzica dziecka, podane przez osobę ubiegającą się o rodzinny kapitał opiekuńczy, w przypadku rodziców wspólnie wychowujących dziecko – imię, nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania – gdy w sprawie mają lub mogą mieć zastosowanie przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość (dotyczy wniosków złożonych przed 1 października 2024 r.),
- dane dotyczące dziecka, na które wnioskodawca ubiega się o rodzinny kapitał opiekuńczy – imię, nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania – gdy w sprawie mają lub mogą mieć zastosowanie przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, inne informacje wynikające z innych dokumentów, w tym oświadczeń, niezbędnych do ustalenia prawa do rodzinnego kapitału opiekuńczego (dotyczy wniosków złożonych przed 1 października 2024 r.),
- dane dotyczące pierwszego dziecka, podane przez osobę ubiegającą się o rodzinny kapitał opiekuńczy – imię, nazwisko, data urodzenia, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, inne informacje wynikające z innych dokumentów, w tym oświadczeń, niezbędnych do ustalenia prawa do rodzinnego kapitału opiekuńczego (dotyczy wniosków złożonych przed 1 października 2024 r.),
- dane osoby ubiegającej się o rodzinny kapitał opiekuńczy lub członka rodziny, który wykonuje pracę najemną lub pracę na własny rachunek w państwach Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej i Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej – zagraniczny numer identyfikacyjny służący do identyfikacji ludności, państwo pobytu, okres pobytu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, adres zamieszkania oraz nazwa i adres pracodawcy lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (dotyczy wniosków złożonych przed 1 października 2024 r.),
- dane dotyczące wnioskującego o dofinansowanie obniżenia opłaty za pobyt dziecka w żłobku rodzica, opiekuna faktycznego, opiekuna prawnego, rodzica zastępczego, osoby prowadzącej rodzinny dom dziecka albo osoby sprawującej pieczę bieżącą nad dzieckiem oraz dane dotyczące żłobka, klubu dziecięcego lub dziennego opiekuna, w tym:
- imię, nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz adres e-mail i numer telefonu (dotyczy wniosków złożonych przed 1 października 2024 r.),
- dane dotyczące dziecka, w tym: imię i nazwisko, data urodzenia, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, inne informacje wynikające z innych dokumentów, w tym oświadczeń, niezbędnych do ustalenia prawa do dofinansowania obniżenia opłaty za pobyt dziecka w żłobku (dotyczy wniosków złożonych przed 1 października 2024 r.),
- informacja o uczęszczaniu dziecka do żłobka lub klubu dziecięcego lub o objęciu opieką dziennego opiekuna ze wskazaniem żłobka lub klubu dziecięcego, do którego dziecko uczęszcza, lub dziennego opiekuna, który sprawuje opiekę nad dzieckiem, w związku z dofinansowaniem obniżenia opłaty za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna (dotyczy wniosków złożonych przed 1 października 2024 r.).
-
dane dotyczące osoby wnioskującej o świadczenia z programu Aktywny Rodzic, w tym dane:
- dotyczące świadczenia aktywni rodzice w pracy albo świadczenia aktywnie w domu:
- dotyczące osoby wnioskującej o świadczenie aktywni rodzice w pracy (rodzica, opiekuna faktycznego dziecka, osoby pełniącej funkcję rodziny zastępczej albo osoby prowadzącej rodzinny dom dziecka) albo świadczenie aktywnie w domu (rodzica lub opiekuna faktycznego), w tym: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, stan cywilny, adres e-mail, numer telefonu oraz informacja, czy osoba ubiegająca się o świadczenie aktywni rodzice w pracy albo świadczenie aktywnie w domu, członek rodziny tej osoby lub rodzic dziecka wykonują pracę najemną lub pracę na własny rachunek w państwach Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej i Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, numer rachunku płatniczego w kraju lub numer wydanego w kraju instrumentu płatniczego albo numer rachunku bankowego w państwie Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej i Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, podane przez osobę ubiegającą się o świadczenie aktywni rodzice w pracy albo świadczenie aktywnie w domu oraz inne informacje wynikające z innych dokumentów, w tym oświadczeń, niezbędnych do ustalenia prawa do świadczenia aktywni rodzice w pracy oraz świadczenia aktywnie w domu,
- dotyczące małżonka wnioskodawcy albo drugiego rodzica dziecka, podane przez osobę ubiegającą się o świadczenie aktywni rodzice w pracy albo świadczenie aktywnie w domu, w przypadku rodziców wspólnie wychowujących dziecko – imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania – gdy w sprawie mają lub mogą mieć zastosowanie przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość,
- innej osoby, z którą wspólnie osoba ubiegająca się o świadczenie aktywni rodzice w pracy wychowuje dziecko – imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość,
- dotyczące dziecka, na które wnioskodawca ubiega się o świadczenie aktywni rodzice w pracy albo świadczenie aktywnie w domu – imię, drugie imię, nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania – gdy w sprawie mają lub mogą mieć zastosowanie przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, inne informacje wynikające z innych dokumentów, w tym oświadczeń, niezbędnych do ustalenia prawa do świadczenia aktywni rodzice w pracy lub świadczenia aktywnie w domu,
- dotyczące orzeczenia o niepełnosprawności dziecka dla świadczenia aktywni rodzice w pracy;
- dotyczące świadczenia aktywnie w żłobku:
- dotyczące wnioskującego o świadczenie aktywnie w żłobku - rodzica, opiekuna faktycznego, opiekuna prawnego, rodzica zastępczego, osoby prowadzącej rodzinny dom dziecka albo innej osoby, której sąd powierzył sprawowanie opiek nad dzieckiem oraz dane dotyczące żłobka, klubu dziecięcego lub dziennego opiekuna, w tym: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz adres e-mail i numer telefonu,
- dotyczące dziecka, w tym: imię, drugie imię, nazwisko, data urodzenia, obywatelstwo, numer PESEL, a gdy nie nadano numeru PESEL – numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, inne informacje wynikające z innych dokumentów, w tym oświadczeń, niezbędnych do ustalenia świadczenia aktywnie w żłobku,
- informacja o uczęszczaniu dziecka do żłobka lub klubu dziecięcego lub o objęciu opieką dziennego opiekuna ze wskazaniem żłobka lub klubu dziecięcego, do którego dziecko uczęszcza, lub dziennego opiekuna, który sprawuje opiekę nad dzieckiem, w związku ze świadczeniem aktywnie w żłobku,
- dotyczące orzeczenia o niepełnosprawności dziecka dla świadczenia aktywnie w żłobku.
- Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych są dostępne w klauzuli informacyjnej (pdf 150kb, link do BIP ZUS). Administrator danych (Zakład Ubezpieczeń Społecznych) przetwarza dane osobowe w systemie informatycznym obsługującym działanie aplikacji mobilnej mZUS na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych – dalej RODO) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016) – w zakresie danych zgromadzonych w aplikacji mobilnej, o których mowa w ust. 4 i 5 lit. a niniejszej Polityki prywatności,
- art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO – w zakresie danych niezbędnych do złożenia i obsługi wniosków, wskazanych w ust. 5 lit. b–n niniejszej Polityki prywatności.
- Zgodnie z RODO osobie, której dane dotyczą, przysługuje w dowolnym momencie – prawo do:
- dostępu do jej danych osobowych, w tym uzyskania kopii ich treści;
- żądania sprostowania jej danych osobowych;
- żądania usunięcia jej danych osobowych;
- żądania ograniczenia przetwarzania jej danych osobowych;
- przenoszenia jej danych osobowych, czyli prawo do tego, aby otrzymać od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych swoje dane osobowe w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym, który nadaje się do odczytu maszynowego.
- Prawo do poprawienia lub sprostowania danych realizowane jest poprzez poprawienie danych znajdujących się w systemie informatycznym obsługującym działanie aplikacji mobilnej mZUS oraz dotyczy danych, o których mowa w ust. 4–5.
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych będzie przechowywał dane dotyczące urządzeń mobilnych, wskazane w ust. 4 oraz aplikacji mobilnej mZUS wskazane w ust. 5 pkt a, przez okres 3 miesięcy od dnia odłączenia od konta PUE/eZUS ostatniego urządzenia mobilnego.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych będzie przechowywał Pani/Pana dane osobowe niezbędne do złożenia i obsługi wniosku przez:
- 2 lata od dnia pobrania świadczenia dobry start,
- 2 lata od dnia, w którym przestanie być udzielane: świadczenie wychowawcze, rodzinny kapitał opiekuńczy bądź dofinansowanie opłaty za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna,
- 10 lat od dnia, w którym przestanie być udzielane świadczenie z programu Aktywny Rodzic,
- w przypadku osób, którym nie zostało przyznane: świadczenie z programu Aktywny Rodzic, świadczenie dobry start, świadczenie wychowawcze, rodzinny kapitał opiekuńczy lub dofinansowanie do żłobka – 1 rok od dnia, w którym decyzja w wymienionej sprawie stała się ostateczna, lub od dnia, w którym pozostawiono wniosek bez rozpatrzenia.
- We wszystkich sprawach, które dotyczą przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, użytkownik może się skontaktować z inspektorem ochrony danych. Może to zrobić:
- listownie – na adres:
Inspektor Ochrony Danych
Zakład Ubezpieczeń Społecznych
ul. Szamocka 3, 5
01-748 Warszawa
- e-mailem: ODO@zus.pl
Wniosek powinien zawierać opis roszczenia (np. „Żądam dostępu do …”) oraz dane, na podstawie których będziemy mogli zidentyfikować użytkownika (imię, nazwisko i PESEL) i udzielić odpowiedzi.
- Gdy użytkownik uzna, że jego prawa zostały naruszone, może wnieść skargę do organu nadzorczego, który zajmuje się ochroną danych osobowych. W Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).