Biogram P. Celiński Kraków 2019
PIOTR CELIŃSKI
Medioznawca. Zajmuje się nowymi mediami, Internetem, kulturą cyfrową, komunikacją społeczną, kulturą wizualną i popularną.
Współzałożyciel i członek zarządu Fundacji "Instytut Kultury Cyfrowej", współtwórca wydarzeń kulturalnych, wystaw i działań edukacyjnych (Mindware; EPCC), w latach 2015-18 zastępca dyrektora Centrum Badań Gier Wideo UMCS.
Prowadzi seminaria dyplomowe i zajęcia z przedmiotów: nowe media, społeczne i kulturowe oddziaływanie mediów, podstawy wiedzy o kulturze, Data Journalism.
W roku 2006 obronił doktorat na podstawie pracy pt. Współczesne teorie mediów. Status metodologiczny i główne problemy napisanej pod kierunkiem prof. Jana Hudzika, a w 2014 habilitację na podstawie pracy Postmedia. Cyfrowy kod i bazy danych.
Stypendysta: FNP w ramach programu Monografie (2010); KAAD w ZKM Karlsruhe (2012).
Wybrane publikacje i multimedia (pełne zestawienie):
- Nowe media = nowa partycypacja, Lublin: Instytut Kultury Cyfrowej 2014. Online.
- Postmedia. Cyfrowy kod i bazy danych, Lublin: Wydawnictwo UMCS 2013. Online.
- Kultura wiedzy, red. P. Celiński, Jan P. Hudzik, Kraków 2012. Online.
- Mindware. Technologie dialogu, red. P. Celiński, Lublin 2012. Online.
- Kulturowe kody technologii cyfrowych, red. P. Celiński, Lublin 2011. Online.
- Interfejsy. Cyfrowe technologie w komunikowaniu, Wrocław 2010. Online.
4 kwietnia 2019 czwartek
15.30−17.00
dyskusja panelowa:
KULTUROWE KONTEKSTY UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH
* Jak współczesna kultura komunikuje zagadnienia związane z realizacją ryzyk życiowych?
* Ubezpieczenia społeczne „ukryte” w przekazach kulturowych (dziedziny sztuki, twórcy, odbiorcy, struktura przekazu)