Informacja archiwalna
Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że od lipca 2013 r. obsługa
reklamacji w zakresie błędów popełnianych przez instytucje obsługujące
wpłaty składek, obejmujące zwrot wpłat przekazanych nadmiarowo, wpłat
nienależnych oraz zwrot nadpłat powstałych w wyniku ich przekazania,
będzie realizowana w terenowych jednostkach organizacyjnych Zakładu,
według właściwości miejscowej płatnika składek, na którego koncie
została zaewidencjonowana wpłata. Dlatego też wszystkie wnioski
dotyczące zwrotu nadpłat należy kierować do Oddziałów ZUS właściwych
ze względu na siedzibę płatnika składek. Ponadto wnioski Banków,
Poczty i innych instytucji obsługujących wpłaty, które dotychczas były
obsługiwane przez Departament Finansów Funduszy, także wpływające do
Centrali Zakładu, będą przekazywane do realizacji przez terenowe
jednostki organizacyjne ZUS, z zachowaniem trybu w jakim zostały
skierowane (Poczta lub Witryna OGNIVO).