Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnością ruchu w Oddziale ZUS w Sosnowcu
Obsługa klientów
Klienci są obsługiwani w Sosnowcu w budynku B przy ul. Partyzantów 1.
Miejsca parkingowe
Przed budynkiem przy ul. Partyzantów, przy wejściu do sali obsługi klientów, są wyznaczone trzy miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Wejście do budynku
Osoby z niepełnosprawnością ruchu mogą dostać się do budynku B wejściem od ul. Partyzantów. Przy wejściu znajduje się pochylnia. Drzwi do budynku od strony pochylni nie otwierają się automatycznie. Przy wejściu znajduje się dzwonek z informacją "Pomoc dla niepełnosprawnych". Naciśnij dzwonek, aby uzyskać pomoc w otwarciu drzwi.
Uwaga, do budynku B można dotrzeć także wejściem od budynku A. Między budynkiem A, a budynkiem B jest do pokonania 11 stopni schodów. Aby ułatwić osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim dotarcie z budynku A do budynku B, zainstalowano platformę.
Na zewnątrz i wewnątrz budynków A i B Oddziału zainstalowane są znaczniki Intovoice systemu Intonavi pozwalające nawigować w budynkach przy pomocy nadajników iBeacon a na zewnątrz przy pomocy GPS. System nawigacyjno-informacyjny wspomaga osoby z dysfunkcją wzrokową.
Znaczniki systemu znajdują się przed budynkiem A i B przy wjazdach na
parkingi, przy drzwiach wejściowych, na holu budynku B oraz przy
wejściu na poczekalnię do rejestracji i gabinetów lekarzy
orzeczników. Dodatkowo znaczniki znajdują się przy drzwiach
rejestracji do lekarza orzecznika oraz toalet ogólnodostępnych
dostosowanych dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Z systemu
można skorzystać za pośrednictwem telefonu typu smartfon. System
opiera się na standardzie komunikacji bezprzewodowej BLE (Bluetooth
Low Energy). Oznacza to, że telefony oraz tablety muszą posiadać takie
łącze. Dodatkowo podczas korzystania z aplikacji należy zezwolić
aplikacji na dostęp do lokalizacji urządzenia. Dostępne są aplikacje
dla urządzeń pracujących z systemem operacyjnym IOS w wersji 12.0 lub
nowszej, oraz Android w wersji 8.0 lub nowszej. Aplikacja INTONAVI
jest bezpłatna. Można ją pobrać odwiedzając internetowe sklepy z
aplikacjami - odpowiednio App Store lub Google Play.
Do budynku
można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Drzwi wejściowe do budynku
Drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie.
Wewnątrz budynku
Sala obsługi klientów znajduje się na parterze, po lewej stronie od wejścia do budynku. Drzwi wejściowe do sali nie otwierają się automatycznie. W otwarciu drzwi pomoże Ci pracownik ZUS lub ochrony. W ten sposób zapewniamy klientom ze szczególnymi potrzebami dostęp alternatywny do sali - do zakończenia prac inwestycyjnych w 2027 r. Wewnątrz budynku nie ma barier budowlanych.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością
Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchu znajduje się po prawej stronie od wejścia do budynku, na wprost sali obsługi klientów, obok windy.
Utrudnieniem w dostaniu się do toalety są ciężkie drzwi przeciwpożarowe. Zwróć się o pomoc w otwarciu drzwi do pracownika sali lub ochrony. W ten sposób zapewniamy klientom ze szczególnymi potrzebami dostęp alternatywny - do zakończenia prac inwestycyjnych w 2027 r.