Ścieżka nawigacji

Aplikacja mobilna mZUS

Aplikacja mobilna mZUS

Z aplikacji mZUS można korzystać na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android i iOS. Aplikację należy pobierać wyłącznie ze sklepów Google Play oraz App Store.

Dla kogo przeznaczona jest aplikacja mZUS

Aplikacja mZUS jest przeznaczona dla osób, które mogą skorzystać z programów świadczeń dla rodziny:

  • świadczenia wychowawczego 800+,
  • świadczenia dobry start 300+,
  • dofinansowania opłaty za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna (z wyjątkiem dyrektorów placówek opiekuńczo-wychowawczych i dyrektorów regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych),
  • rodzinnego kapitału opiekuńczego.

Więcej informacji o świadczeniach dla rodzin.

Za pośrednictwem aplikacji możesz:

  • w prosty sposób złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze 800+, świadczenie dobry start 300+, dofinansowanie opłaty za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna oraz rodzinny kapitał opiekuńczy;

Jeśli wcześniej składałeś do nas wniosek o świadczenie 300+ lub 800+ i przyznaliśmy Ci świadczenie, możesz na jego podstawie utworzyć nowy wniosek. Do kreatora pobiorą się wszystkie Twoje dane. Jeśli coś się zmieniło, możesz to poprawić.

Jeśli tworzysz dowolny wniosek i masz dzieci zgłoszone do ubezpieczenia zdrowotnego w ZUS, możesz w kreatorze wybrać dane tych dzieci. Dzięki temu nie musisz ich wprowadzać ręcznie.

Jeśli chcesz poinformować o zmianie placówki lub opiekuna albo o zakończeniu uczęszczania dziecka do żłobka, klubu dziecięcego lub dziennego opiekuna, możesz wskazać dziecko zgłoszone w poprzednim wniosku o dofinansowanie. Do kreatora pobiorą się wszystkie dane dziecka (w tym informacje o poprzednich danych żłobka, klubu dziecięcego lub dziennego opiekuna).

Tutorial - jak złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze przez aplikację mobilną mZUS (link do YouTube)

  • szybko sprawdzić, co się dzieje z Twoim wnioskiem – zobaczysz jego status;

W aplikacji masz dostęp do wniosków, które trafiły do ZUS różnymi kanałami, tj. przez: aplikację mZUS, Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość elektroniczną lub system Emp@tia.

  • podejrzeć dane o wypłatach Twoich świadczeń – sprawdzisz kwotę świadczenia i termin jego wypłaty;
  • nawiązać telefoniczny kontakt z infolinią ZUS – jeśli zezwolisz na połączenie, aplikacja wybierze numer do Centrum Kontaktu Klientów ZUS (CKK) na Twoim urządzeniu;
  • napisać wiadomość do CKK ZUS i odczytać odpowiedź na nią – w aplikacji będziesz mieć dostęp do pełnej korespondencji z CKK;
  • umówić wizytę w placówce ZUS – w aplikacji możesz wybrać placówkę ZUS i wskazać termin, w którym chcesz umówić się na wizytę;
  • przejść do strony, która umożliwia rezerwację e-wizyty w ZUS – na Twoim urządzeniu uruchomi się przeglądarka internetowa z dostępem do strony, na której umówisz e-wizytę;
  • odczytać powiadomienia, które pojawiły się na Twoim profilu PUE – jeśli na Twoim PUE pojawiła się wiadomość, zobaczysz ją również w aplikacji (może to być np. informacja o wystawionym zwolnieniu lekarskim e-ZLA);
  • otrzymać komunikaty przeznaczone dla aplikacji mZUS – przypomnimy Ci np. o możliwości składania wniosków na nowy okres świadczeniowy;
  • działać w imieniu osoby, która nadała Ci upoważnienie do PUE ZUS – jeśli na PUE ZUS masz upoważnienie do obsługi innej osoby, możesz w aplikacji wybrać jej konto i sprawdzić np. status złożonego wniosku o świadczenie dla rodziny;
  • sprawdzić, co się zmieniło w nowej wersji aplikacji – gdy udostępnimy nową wersję aplikacji z kolejnymi funkcjami, poinformujemy Cię o tym, co się w niej zmieniło.

Jak działają wszystkie funkcje aplikacji mZUS, sprawdzisz w "Podręczniku użytkownika" (pdf 3,3 MB)

Zanim zainstalujesz aplikację

Aplikację mobilną mZUS – po zainstalowaniu na smartfonie lub tablecie – trzeba połączyć ze swoim profilem na PUE ZUS. Sprawdź, jak to zrobić,  w instrukcji "Jak aktywować aplikację mZUS" (pdf 2,7 MB). Przed instalacją aplikacji upewnij się, że masz profil na PUE ZUS i jest on aktywny. Informacje o tym, jak założyć profil na PUE ZUS.

Najczęściej zadawane pytania (docx 51 Kb).

Tutorial - powiązanie aplikacji mobilnej mZUS z PUE ZUS (link do YouTube).

Jeśli masz problem z działaniem aplikacji mZUS, napisz do nas:

  • na adres e-mail: cot@zus.pl​​​​​​​
  • przez PUE ZUS – wybierz opcję  „Zadaj pytanie ZUS”

inforgrafika mZUS - link do wiekszego pliku

Do pobrania

Deklaracja dostępności dla aplikacji mZUS (plik html, 11kb).