Ścieżka nawigacji

Komunikaty

Aktualizacja certyfikatu ZUS - komunikat dla użytkowników programu Płatnik i innych programów służących do przesyłania dokumentów do ZUS

Informujemy o konieczności aktualizacji certyfikatu ZUS "PE-2-ZUS-EWD" w programie Płatnik i innych programach  służących do przesyłania dokumentów do ZUS.

11 października 2018 r. wygasł obecny certyfikat ZUS "PE-2-ZUS-EWD" służący do wymiany danych z ZUS.  

Aktualizacja certyfikatu jest niezbędna do przekazywania dokumentów elektronicznych do ZUS.

Certyfikat zaktualizuje się:  

  • w programie Płatnik – automatycznie. Dlatego po uruchomieniu programu koniecznie wykonaj aktualizację komponentów programu i danych płatnika.

Uwaga!
Sprawdź w programie Płatnik czy nowy certyfikat ZUS został pobrany do programu.

W oknie „Ustawienia przekazu elektronicznego”, w zakładce „Certyfikaty” uruchom przycisk „Weryfikuj teraz”.

Jeżeli  datą obowiązywania certyfikatu jest okres od 2016-10-11 do 2018-10-11,  w zakładce  „Certyfikaty” uruchom przycisk „ Pobierz”, a gdy certyfikat się pobierze, kolejno przycisk „Wybierz” i wskaż certyfikat z datą  2018-10-01 do 2020-09-30.

Po wybraniu nowego certyfikatu wybierz przyciski „Zapisz” i „Ok”.

Następnie w górnym menu „Administracja” zaktualizuj listy TSL.

  • poza programem Płatnik (w innych oprogramowaniach interfejsowych) , musisz samodzielnie: